Search
Close this search box.

سرویس دوره ای بی ام و

شرکت خودرو سازی بی ام و در سال 1916 در کشور آلمان تاسیس شد ازتولیدات این شرکت خودرو سازی می توان به موتور سیکلت و خودرو اشاره کرد . همچنین امروزه وارد صنعت طراحی داخلی هوایی وقطار نیز شده است .این شرکت خودروسازی به دلیل داشتن موتوری قوی وظاهری گیرا و جذاب  طراحی داخلی  بی نظیر؛ایمن و راحت خیلی زود  به یکی از پر طرفدارترین خودرو های جهان تبدیل شد.

یامحصولات بی ام و جز برندهای لوکس و اشرافی در بیشتر کشورها قرار می گیرد و خریداری این محصول می تواند رویای هر کس باشد .
در ادامه با فروشگاه لوازم و اکسسوری بی ام و اتوآلمان همراه باشید تا به اهمیت سرویس دوره ای بی ام و و زمان سرویس و تعمیر BMW نکات مهم در سرویس بی ام و  می‌پردازیم .

سرویس دوره ای بی ام و در چه زمانی باید انجام شود؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از دارندگان BMW دارند این است که هر چند وقت یک‌بار باید خودروی خود را برای سرویس دوره ای بی ام و بیاورند. انجام تعمیر و نگهداری روتین خودرو بر اساس یک برنامه منظم بسیار مهم است، زیرا به عملکرد بهینه خودرو شما در هر زمان کمک می کند. با پیروی از یک برنامه تعمیر و نگهداری  که توسط سازنده خودرو ارائه شده می‌توان از مشکلات جزئی قبل از آن که تبدیل به مشکلات اصلی شود جلوگیری کرد.

 همچنین انجام تعمیرات و نگهداری اتومبیل به افزایش ارزش فروش مجدد خودروی شما نیز کمک می کند. بازه زمانی سرویس دوره ای بی ام و از یک مدل از  سالی به سال دیگر متفاوت می باشد، بنابراین بهتر است برای اطلاع از زمان آوردن خودروی خود یک دفترچه تهیه کرده و تاریخ مراجعه و نحوه سرویس خودرو را در آن یادداشت کرد.

در ادامه یک برنامه کلی از نگهداری و سرویس دوره ای بی ام و که پس از طی تعداد مشخصی مایل یا کیلومتر انجام می شود را خدمت شما ارائه می کنیم.

شرکت بی ام و توصیه می کند  هر 15000 مایل (24000هزار کیلومتر) یا 12 ماه یکبار سرویس دوره ای بی ام و را انجام دهید. این شامل بررسی عملکرد بسیاری از اجزای اصلی خودرو شما، از جمله ترمزها، بوق، برف پاک کن ها، مایع خنک کننده موتور، تسمه های لاستیکی، سیستم تعلیق و لاستیک ها است. روغن و فیلتر روغن شما تعویض می شود و خودروی شما بررسی می شود تا مطمئن شوید که مشکلی ندارد.

تعویض روغن بی ام و

تعویض روغن  باید هر 5000 مایل بدون توجه به ادعای سازنده در مورد فواصل سرویس طولانی تر انجام شود. در سال های اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان فواصل تعویض روغن را برای خودروها افزایش داده اند. با این حال، برای مراقبت طولانی مدت از موتور، تعویض روغن بایدزودتر  از آنچه که اکثر سازندگان توصیه می کنند انجام شود. کارشناسان اتوآلمان autoalman پیشنهاد می‌کنند که روغن را هر 8000 کیلومتر یا همان 5000 مایل  تعویض کنید.

چرا ما این را توصیه می کنیم؟

موتور BMW یک موتوربا عملکرد و کارایی بالا است. به دلیل روش های توزیع روغن BMW در موتور (با استفاده از سیستم Vanos)، در صورت عدم رعایت برنامه تعویض روغن در سرویس دوره ای بی ام و مشکلات جدی برای  موتور پش می آید.  این شامل مشکلات سیستم PCV (فشار میل لنگ) و مشکلات مصرف بیش از حد روغن است

بازرسی موتور

BMW تقریباً هر سی و دو هزار کیلومتر یا همان 20000 مایل به بازرسی کامل خودرو نیاز دارد و خودروی شما در زمان مقرر از طریق CBS هشدار می دهد. این بازرسی کامل BMW حدود یک ساعت زمان نیاز دارد و از یک بازرسی ساده با چشم پیچیده تر است. گاراژ یا متخصص BMW شما باید این بازرسی را با دقت انجام  دهد

فیلتر هوا و کابین

BMW توصیه می کند که فیلتر هوا و کابین را هر 20000 مایل تعویض کنید. به عنوان یک ویژگی ایمنی اضافی، سیستم CBS زمانی که قرار است فیلتر هوا و کابین جدید در نظر گرفته شود، به شما اطلاع می دهد. ما پیشنهاد می کنیم وضعیت این فیلترها را در هر سرویس بررسی کنید تا به جای تعویض آنها صرفاً با مسافت پیموده شده، سلامت آنها را تعیین کنید.

چرا فیلترهای هوا باید بیش از هر 20000 مایل بازرسی شوند؟

ساده است: هوا برای حفظ عملکرد موتور باید از چندین سیستم عبور کند. با این حال، اگر فیلترها مسدود شوند هوا نمی تواند به درستی از موتور عبور کند و در نتیجه باعث خرابی و مشکلات موتور می شود.

👈بررسی روغن ترمز بی ام و

روغن ترمز BMW شما باید هر 30000 مایل  ( 48 هزار کیلومتر) یا هر سه سال یکبار تعویض و شستشو شود هر کدام زودتر اتفاق بیفتد

بررسی و تعویض باتری بی ام و

عدم کارایی و تغییر رنگ نشانگر آن  زمان تعویض و بررسی باتری را نان می دهد ولی بهتر است  هر دو سال یک بار باتری را بررسی و اگر نیاز به تعویض داشت ریع این کار را انجام دهید. باتری هنگام تعویض آنها دقت کنید توان ( آمپراژ) باتری جدید مطابق میزان توصیه شده از سوی سازنده باشد.

 بررسی ضد یخ بی ام و

کار اصلی ضد یخ در تابستان از داغ شدن بیش از حد موتور و در زمستان از یخ زدن آن جلوگیری می کند  بهتر است سالی یک بار این امر انجام شود .چرا که خاصیت ضد یخ در طول سال و با گذشت زمان تغییرمی کند.

تعمیر جلوبندی و سیستم تعلیق بی ام و

در شرایط عادی دو بار در سال بازدید و بررسی این قسمت کافی می‌باشد. ولی اگر نشانه هایی همچون  لرزش فرمان شنیدن صدای غیر عادی از سمت جلوبندی و عدم کنترل مناسب در پیچ ها و انحراف از مسیر را دیدید هر چه سریع‌تر جلوبندی و سیستم تعلیق را بازبینی کنید.

بررسی لاستیک های بی ام و

بهترین نشانه جهت بررسی تعویض لاستیک  مشاهده عاج آن و دیدن صاف شدن و ساییدگی عاج است. عاج لاستیک باعث جلوگیری از لیز خوردن اتومبیل و همچنین ترمزگیری سریعتر و همچنین عملکرد بهتر خودرو می شود. 

بررسی چراغ های بی ام و

جهت امنیت و حفظ سلامت خود وسرنشینان چک کردن مرتب چراغهای جلو و تمز توصیه می شود و در صورت خرابی و کاهش عملکرد آنها هرچه سریعتر تعویض گردد. برای خرید و بررسی چراغ خودروی خود می توانید به فروشگاه اینترنتی اتو المان مراجعه کنید این مجموعه با دارا بودن انواع چراغ  با قیت های مناسب می تواند جوابگوی تمامی سلیقه باشد. همچنین توصیه می شود موارد زیر  جهت سرویس دوره ای بی ام و بررسی و در صورت خرابی و اشکال تعویض گردد.

سرویس دوره ای بی ام و
سرویس دوره ای بی ام و 2
  • گیربکس و روغن گیربکس بی ام و
  • لنت ترمز بی ام و
  • برف پاک کن
  • کفشک و لنت ترمز
  • تعویض فیلتر هوا
  • تعویض فیلتر روغن

اهمیت خدمات روتین BMW

نگهداری از وسیله نقلیه شباهت زیادی به حفظ سلامت شخصی شما دارد. همانطور که بدن شما برای داشتن زندگی طولانی و سالم به ورزش و تغذیه مناسب نیاز دارد، BMW شما نیز به مراقبت منظم نیاز دارد. وسیله نقلیه شما دارای بسیاری از سیستم های مختلف است که برای عملکرد مناسب، نه تنها به صورت جداگانه بلکه با سایر سیستم های خودرو نیز مورد نیاز است.
بنابراین، نظارت بر سلامت تعداد زیادی از قطعات و تعویض در فواصل معین شده بسیار مهم بوده و پیروی  کردن از یک برنامه سرویس توصیه شده، سلامت وسیله نقلیه شما را به حداکثر می رساند و نیاز به تعمیر را به حداقل می رساند.

به خاطر داشته باشید که هر موتور و وسیله نقلیه مهندسی شده توسط BMW ممکن است کمی متفاوت باشد. همیشه باید به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید یا برای راهنمایی با یک مرکز خودرو مورد اعتماد تماس بگیرید، به خصوص اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید.

هنگامی که یک تماس تلفنی یا خواندن پاسخ صحیح را ارائه می دهد، هرگز ارزش آن را ندارد که BMW خود را به خطر بیندازید.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید

مطالب مرتبط

سرویس دوره ای بی ام و

شرکت خودرو سازی بی ام و در سال 1916 در کشور آلمان تاسیس شد ازتولیدات این شرکت خودرو سازی می توان به موتور سیکلت و